På Besøg hos Tisse-Jørgen

Hvordan holder jeg mig i form?

Først, endnu engang tillykke med lille Betty ??

Mange af jer har skrevet til mig og spurgt ind til min kost og træning. Derfor har jeg skrevet lidt om, hvordan jeg holder mig i form, lidt om min kost og så får i opskriften på verdens lækreste mysli!
Jeg håber, at i kan bruge det til noget 😄

Jeg træner to til tre gange om ugen hos Charlottehaven på Østerbro.
Det et skønt sted med en masse dejlige mennesker. Min træning har fokus på mave, ALLE kvinders problemområde 😁 samt ryg. Derfor træner jeg både på ryg og mavehold samt step og stram op.
Det er djævelsk hårdt! men er meget effektivt. Nogen gange styrke træner jeg på maskinerne.

Når det kommer til kost, forsøger jeg at skrue op for protein og ned for kulhydrat, for sidstnævnte sætter DIREKTE på min mave!

Mine morgener starter med en god skål yoghurt med hjemmelavet mysli.
Selv Karsten som normalt ikke er til mysli, er han vild med den, og jeg ELSKER den!
Den er sund, mættende og den smager sindssygt godt! (i får opskriften lige om lidt!)

Til frokost ryger der ofte en salat ned, gerne med æg og avocado. Sidstnævnte er genial for huden og indeholder de sunde fedtstoffer man skal have.

Banan er en god kilde til base, så det spiser jeg hver eneste dag, ofte som mellemmåltid.

Og når vi nu snakker om mellemmåltid, så bliver jeg nød til at fortælle jer om verdens bedste proteinbar. Den er fra Nutramino! Jeg spiser to om dagen, efter træning og som mellemmåltid.
Ja! Jeg er nærmest ?afhængig? af dem! De smager bedre end Marsbar! Og så er de proppet med protein, som er kroppens byggesten.

Min aftensmad er meget varieret, jeg har jo en mand som sværger til dansk mad med brun sauce, så menuen står tit på gode gammeldavs frikadeller eller medister osv. Det spiser jeg! Men jeg springer sauce’en over og erstatter kartoflerne med salat og grøntsager.
Karsten synes jeg er vildt hysterisk! Men der er så meget MÆND ikke forstår 😉
Vi spiser også en del fisk, selvom det ikke er min store livret.

Faktisk har jeg overvejet at blive vegetar. Jeg elsker jo dyr!
For nylig besøgte jeg en bondegård, og jeg kan godt få det helt dårligt ved tanken om, at man giver dem en kugle for panden og spiser dem.

Jeg har en sød tand, så jeg spiser mørk chokolade hver dag til kaffen. Mørk chokolade er sundt, holder kræft væk og så smager det skønt.

Jeg spiser altså overvejende sundt, husker grønsagerne og frugten.
Hver morgen inden min mysli, deler hundene og jeg et æble, som man siger “et æble om dagen, holder doktoren af vejen”.
Men jeg er på ingen måder hellig og én en gang om ugen går jeg amok! Spiser alt hvad jeg har lyst til: pizza, kage og slik. Så får min krop et chok!
Forbrændingen stiger og kører stadig for fuld hammer næste dag, hvor jeg så spiser super sundt. Så en ugentlig ?ædedag? tager man faktisk ikke på af. Og ved at give los en gang om ugen, og tillade sig at drikke alkohol ved selskabelige lejligheder, og på vores rejser, så bliver livet ikke kedeligt, selvom man holder sig i form.

Så Ditte! Hvis du vil smide de sidste fødselskilo, må du hoppe med på min kost, og få gang i træningen. Og med mørk chokolade, proteinbare, ugentlig ?ædedag? og lækker mysli, så bliver det ikke spor kedeligt.
Og når vi nu taler om mysli, så kommer opskriften her:

Mysli opskrift:
En pose græskar kerner
En pose solsikkekerner
En pose hørfrø
En pose mandler
Lidt grovvalsede havregryn uden gluten
1 glas ahorn sirup
9 spise ske fulde valnød olie.

Bland det hele sammen, sæt det ind i ovnen på 200 grader i 7 minutter, tag det ud, rør rundt, sæt det ind i ovnen igen i 7 minutter ? dette gøres tre gange ? og bingo så har man verdens bedste mysli.

Bon Appetit!

KRAM fra Vedbæk

   

Skriv en kommentar

  • Trine Beck Steffensen

    Hvad er det for en variant af Nutramino proteinbar du er glad for, kan se der er mange forskellige.

    MVH Trine

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Chokolade er godt, men det skal være raw – uden mælk og sukker – mælkeproteiner ødelægger antioxydanterne i cacaobønnerne, forarbejdning af “hyldechokolade” ødelægger de gode sager og sukker – ja, sukker, det skal man bare holde sig fra, som gjaldt det livet.
    Her er et link til info om mælke og chokolade: http://naturalsociety.com/dairy-antioxidants-nearly-useless/

    Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

På Besøg hos Tisse-Jørgen